Recenze techniky

22. 10. 2021

Topping DX7 PRO – překvapí nejen zvukem, ale také tichem

amp | dac | Topping

Čínská firma Topping vystrkuje stále více růžky a minimálně svými vyššími modely cílí na uši zkušenějších uživatelů, kteří preferují vyspělý, technicky dokonalý zvuk bez jakýchkoliv příkras. Ne jinak je tomu u DAC/Amp modelu Topping DX7 Pro.

V poměrně luxusně vypadající černé krabici najdeme vlastní přístroj, jehož váha dává tušit, že pod kapotou bude poctivý lineární zdroj s pořádným toroidem. Dále nechybí dálkový ovladač, USB kabel pro propojení s PC, napájecí kabel, redukce z 6,3 na 3,5 mm Jack pro připojení sluchátek a BT anténa, pokud se rozhodnete užívat BT vstup.

Vzhled přístroje

Design působí poměrně minimalisticky. Na čelní straně je bílý OLED displej, zobrazující všechny potřebné údaje, jako jsou použitý vstup a výstup, vzorkovací frekvence, zvolená úroveň zisku zesilovače a vlastní hodnota zesílení. Pravé části dominuje ovladač hlasitosti, jehož dlouhým stiskem je i možno zařízení zapnout, či vypnout a krátkým stiskem přepínat vstupy přístroje. Na předním panelu se ale samozřejmě nachází i trojice konektorů pro připojení sluchátek. Na výběr je klasika Jack 6,3 mm, dále symetrický Jack 4,4 mm a symetrický XLR konektor.

Zadní strana je ale z mého pohledu přeci jen zajímavější. Konektivita tohoto přístroje je totiž skutku úžasná. Digitální signál do převodníku je možno přivést pomocí USB, optiky nebo koaxu. Využít ale můžete i plně symetrickou cestou přes AES vstup a dokonce nechybí ani IIS-LVDS port, což u přístrojů v této cenové hladině rozhodně nebývá zvykem. Kromě toho je přítomen konektor pro připojení přiložené BT anténky, podporující i ty nejkvalitnější BT kodeky aptX HD a LDAC. To umožňuje bezdrátový příjem signálu do převodníku přes BT v nejvyšší možné kvalitě. Z analogových výstupů pro externí zesilovač jsou zde klasické cinche a symetrické XLR konektory.  Pak už zbývá jen konektor pro napájecí kabel a síťový vypínač.

Funkce přístroje

Jak již bylo řečeno, převodník založený na čipu ESS SABRE ES9038PRO disponuje bohatou škálou digitálních vstupů, umožňujících zpracovat formát až 768 kHz/32 bit PCM a DSD512. Bohužel není přítomna podpora dnes tolik oblíbeného formátu MQA. K dispozici je ale na druhou stranu pětice digitálních filtrů.

Sluchátkový zesilovač poskytuje výkon až 840 mW do 32 ohmů, v případě symetrického zapojení až 1,7 W na kanál, což vybudí i dosti náročná sluchátka. Zisk zesilovače je možno přepínat ve dvou krocích.

Připojení externího zesilovače je možné buď klasicky přes RCA konektory anebo symetricky přes XLR výstupy. Zařízení tedy může pracovat od vstupů až po výstupy v plně symetrickém režimu. Díky výstupní konektivitě se vyloženě nabízí využít DX7Pro jako předzesilovač. Bohužel ale chybí jakákoliv možnost tonální korekce (ať už basy, výšky nebo kompletní ekvalizér), rovněž není možno měnit vyvážení kanálů.

Veškerá pokročilá nastavení je nutno provádět pomocí dálkového ovladače. Otočným ovladačem na těle přístroje lze pouze měnit úroveň zesílení a měnit digitální vstupy.

Zvukové představení

Budu hodnotit především zvuk vestavěného sluchátkového zesilovač se sluchátky Audeze LCD-X. Zesilovač dokáže sluchátka vybudit  v případě 6,3mm výstupu víc než dostatečně. Celkově je zvuk naprosto detailní s obrovským prostorem do šířky. Zabarvení zvuku je velice neutrální až suché. Bas je pevný, dobře prokreslený, ovšem působí až poněkud utaženým dojmem, k čemuž se ještě vrátím. Středům není co vytknout, působí realisticky, vyrovnaně. Co se týče podání výšek, to je silná zbraň tohoto komba. Jsou nádherně prokreslené, plné detailu a informací. Krom trošku suššího basu bych přístroji vytknul i poněkud menší předozadní prostor. Mám pocit, že posluchač je vtažen k hudebníkům blíže než bývá zvykem. Alespoň takto se mi to jeví při využití nesymetrického výstupu.

Symetrický výstup je největší zbraní DX7 Pro!

Ovšem jen do té doby, než měním sluchátkový kabel a využívám symetrického XLR výstupu. To se začínají dít věci! Bas zhutní a nabere na důrazu a impaktu. A předozadní prostor se nafoukne až do holografických rozměrů. Tedy ponaučení pro příště. Pokud je to možné, využívejte silnou zbraň tohoto přístroje, jeho symetrický výstup. Odmění se vám podstatně lepším zvukem s 3D scénou a pocitově to posune zařízení opět blíž k zlatému grálu, který všichni hledáme.

Na závěr přidávám ještě šumovou zkoušku. Campfire Solaris, tedy sluchátka, na kterých si v tomto testu vylámalo zoubky už nejedno podstatně dražší zařízení. Tentokrát sázím na symetrický výstup 4,4 mm. Deklarovaný výkon 1700 mW na kanál si o prominutí jisté dávky šumu vyloženě říká. Zesílení přístroje pro jistotu zeslabuji na nejnižší možnou úroveň a pomalu přidávám. Světe div se, šum je na nule. Tohle je v případě siláka schopného zacvičit s membránami nenažraných magnetoplanárních měničů věc nevídaná a obrovský benefit tohoto přístroje. Nikdy by mě nenapadlo podobného cvalíka použít k živení extrémně citlivých IEM, ovšem v případě Topping DX7 Pro je to možné a dokonce tonálně příjemné.

Autor: MatesK

  • Topping DX7 PRO

  • Celkové hodnocení:
  • Konstrukce
    5/5
  • Ovládání
    5/5
  • Zvuk
    4/5
  • Vybavenost
    4/5
  • Bohatá a v této cenové hladině výjimečná konektivita. V případě symetrického výstupu pokročilý audiofilní zvuk s úžasnými výškami, kterému je málo co vytknout. I při využití silného symetrického výstupu absence šumu u citlivých sluchátek.

  • Pocitově méně vyspělý zvuk u nesymetrického sluchátkového výstupu. Absence korekcí zvuku, zejména v případě využití přístroje jako předzesilovače.

  • Cena
    17 490 Kč